Monday, August 17, 2009

Travel and Living and Loving and Giving! =)

I wake up to the same routine everyday..
Woke up at you-don’t-wanna-know-what-time hhhihihi, and I realized I do exactly the same thing everyday, use my hairbrush as my microphone and start singing like a frog, hopefully no one would hear hhahhaha! Funnily, I felt good, hahhaha..morning therapy ey~~
Then continue singing till my house is clean enough..for now, lepas Amira and my mum balik..hmmm saya akan jadi bibik semula!
Pastu, travel and living channel, da takboley tuka dah~~!

Antony Bourdain; No Reservations
Kylie Wong- My China
Ian Wright
Bobby Chinn- World Café Asia
A cooks tour
1000 places to see before you die
Passport to Europe~with Samantha Brown


Pantai Melawi, 16.08.09 by Anna Mariya

Masak nasik jap, goreng ape2 hihihi..
Sambung travel and living..
Sampaila my mum balik..!
Everytime dia balik, dia akan, haish rileksnya doctor menganggur ni!
Bila Encik Lebah calls, he has to hear me saying, can we go to Great Wall of China, how about Vietnam? Would it be great if…
(Encik Lebah will know, the intensity of Anna’s imagination of traveling with him, akan berkadar berganda ganda with how much she watched Travel and Living channel hheehe)

1.30pm Buletin TV3..wah sekarang Anna sgt tahu about berita semasa yer..
After preparing for the interview last 2weeks, reading newspaper and watching news on TV becoming my routine..mahu jadi org yg tahu about dunia sekeliling kah? Hihihi..
2pm lunch with family. My favourite. No matter I keep on trying to not eat lunch since I ate 2bungkus nasik lemak tiga segi every morning, once my mum “ Anna…jommm makann lunchhhh!”, automatically, akan berselera!
Haish anna sudah berisi ye kawan2..and I saw most of my friends getting thinner and thinner!
I wonder if I should be worried…mmmmm fenomena org Malaysia makan sikit ke eh? Confuse2~~


Di bawah pokok kelapak hiihihi belajar bahasa Sarawak!

3pm is masa bermesra2 with my cats. I have 7 now. Caring for 7cats, I would say, need passion and courage haaahhha macam kids plak! I have Pooch, Tulus, Dhanny, Darling, DingDing and Charlie. My mum selalu cakap, “ Anna, kalau bagik kucing dia makan, ibarat macam nak suap kucing dia!”
Yes, that is so true, sebab saya takut kucing saya tercekik tulang! So kucing saya akan makan makanan special everyday, hahaha nasik with boneless fish yg saya rebus, and a tinge of anchovy sauce, and also milk for their drink! Jadik, miow miow saya mmg sedap didukung kerana berat! Hhihihihi..
Abah tgh risau sebab Tulus mengandung lagi…saya cakap, kalau abah buang Tulus, saya nanges sampai basah baju!
Petua nenek kata, bagik kucing makan nasik gaul2 with ragi (yeast)…so mereka akan mandul..! owh my..macamana dengan hak hak kucing untuk beranak???


Baju pinjam from my sister, I am a truly STFian! bukan Seri Puteri yer hihi

5pm. Online.
Check Facebook.
Encik Lebah dah tak boley bukak facebook…=(
Before my departure to Sibu, I will make sure I have my options ready for mobile broadband or Streamyx, saya tak mahu terdisconnected from the world..uhuhuhu..
Lets see..

6pm is my threadmill time. Eating all day does make you worried.
My thigh, my cheeks..ergh Nuha dan Zen pun dah rasa saya chubby!
Its too hot in Malaysia, baru naik threadmill for 5min dah berpeluh2 macam hujan~~
Abah kata saya tak turun rumah…aah mmg, saya dok dalam rumah jeeee..hihihi sebab saya tatau nak pegi mana..nak bawak kereta, Faris da amik kancil manual tu..takkan saya nak bawak Waja kot..pusing kampong?
Malam saya siapkan dinner, serve dinner…kemas dapur, series rasa macam housewife pun ada…patutla, mmg boringgg dok rumah lama lama ni, especially when you are alone!
Hari2 saya tanya mama, surat SPA da sampai ke? Fuh macam tak pecaya saya tak sabar nak keje! Hihihihi…actually im longing for a splurge! Hhihihi..i wanna buy lots and lots of shoes..saya boley jadik gile bile pegi Vincci…erghh!

Vaio Merah…saya mahu kamuuu…
I just found out that my Fantasy Britney Spear’s perfume here, almost 250RM, aiyoo Ayuni..boleykah kamu bawak balik byk2 perfume tu untuk sayaaaaaa! Hihihi kat NZ 60NZD jer!


on the sand..

Malam2 tak tgk TV sgt..tunggu Encik Lebah balik from tagging..lama betul kejeeeee..wah nnt saya dtg Sibu, saya plak tagging lama2 eh…hihihi..tak kisah!
Asalkan with you hihiihihihi..
11pm onwards..teman Encik Lebah balik from keje…=) =)
ting..hihihi terlena zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

p.s i love you.

4 comments:

zen said...

mana ada ko chubby laa.. tangan kecik jer nampak tuh =D

kat sibu xde internet ke? knape en.lebs xleh online.

dah plan nak membeli belah dengan gaji rupanya... jgn lupe belanja femily dan aku sekali dengan gaji pertama ko yer hehehehe

owh aku bukanlah pembeli perfume, so kalu nk suruh belikan kene bagi aku upah yg betul2 buleh menarik perhatian aku hehehe

Anna Mariya said...

zennn!!!!!!
yessss!! zen cakap aku tak chubbyyy! yez yesss yessss!!!!!

Kat sibu ade internet tapi encik lebah takde internet lagiii uwaaaaa! nak keluar hospital pun tka sempat, macamana mahu ke kedai telekom atau celcom uhuuhuhu!

haaahhaha gaji pertama aku tu bile la agaknya eh,cepatla kejeeeee!!!! aku sudah keringgg, mahu retail therapyyy hihihihi!

Zen! miow2 apekah upah yg betul2 menarik perhatian>??? alamak susah nii!!
Yg menarik perhatian kau yg setakat ni aku tahu ialah DUIT atau pun MAKAN!

Unknown said...

org s'wak panggil pokok nyior. bukan kelapak

nasir said...

silap, nama sy bukan guyton. hehe