Tuesday, March 31, 2009

City in the garden..

Beautiful autumn..
And today is my 8th day in this garden city..
Absolutely stunning..
I feel like ive been everywhere since i arrived here..last monday. with Unai.

Day 1
New Brighton beach..tempat yg saya sgt suka, tgk dalam gamba je before sebab tak pernah sempat sampai sini!


terima kasih Unai =)


Hippy Unai with Anna..wont forget this moment...=)

Day 2
Cathedral Square..Unai and I were like tourists. Masuk dalam church tu, sgt detail this church punya design! Pun tak penah masuk tempat ni =P


Unai with the birds in front of Cathedral


~~Fall 09 in Christchurch~~ perfect timing =)

Day 3
Masak ayam percik untuk rumah 3/13 Newham terrace.. azza balik that day from rural GP. Hug hug azza, welcoming her to "Kelab Doctor Doctor Menganggur" hahaaha ahlinya me and Unai jeee!

Day 4
Ayam masak unai! Sedap sgt sgt. Unai pun telah memperturunkan resepi ayam masak unai kepada saya..harap2 taste the samee nnt hhehehe

Day 5
Sesi bergembira bersama azza, Unai,cikhens, Lynn (adik Azza) and nama! We went to Botanical garden, and lompat sana sini, ambik gamba celah celah pokok and sebagainya hahaaha, sampai org2 dkt taman tu pun takboley nak baca buku...cannot resist nak tgk tourist2 iaitu us, tgh bergamba dgn bestnya!


owh happy day =)


Masa ni sebelum menjerit sebab nampak eel kat dalam air, ahaha ingatkan ular!


love this shot. from cikhens. =)

Setiap malam tgk citer hantu. Macam2 jenis jeritan pun ade hehehehe. Sakit vocal cord. Yela, rumah ni ade anak lanun hihihihihi! semua jenis movies ade, mari mari mari!

Day 6
We went to Sunday Market. Owh my, tersgt besar Christchurch punya Sunday Market. macam Medieval Market dkt Levin, i think 2times bigger. Semua mende ade, nak patah kaki berjalan. berjam jam, still tak abes! kitorg pun sudah letihhhhh. Tapi banyak jgk mereka membeli belah! hehehe saya beli butterfly punya ringggg~~~ lovee itttttttt so muchh =) =)
Seperti biasa, sesi fotography mesti ade. ehehe.


bakat Azalea took this shot..=) eh Azalea berbakat, took this shot hehee


Makan makan makan!

Malam tu, pegi tgk cerita Uninvited! pergh psychiatric disorder la plak. Too doctory!

Day 7
Unai da sedeh2. dia menanges spontaneously dekat Riccarton Mall, masa beli barang2 dkt Pak N Save. huwaaa...pastu ckap thanks for everything bla bla...sedeh sedeh..saya pun mahu menanges!
Hanta Unai dkt airport...banjir jugakla..huhuhuhu...
Dah berakhir zaman2 remaja with Unai...huwaa lepas ni kene jadii adultttttttt...tanakkkk..saya takuttttt!!!


International Airport, Christchurch =) huhu goodbyeee Unaiii


3 of 7.fellowship of the ring...azza,anna and Unai. Melly and Udeq da dkt Malaysia. Unai's joining them,i will be joining them in June, insyaallah =)

Kepada Unai, selamat menghadapi pancaroba di Malaysia! kami di belakang muuuu!!! hehehehe..gonna miss you girl =)
malam itu, saya teman Azza and Lynn tgk Slumdog Millionaire...azza nanges hokayy..kasihan...budak2 huhuhu...

Day 8
Sangap.(word saya belaja dari Azza. meaning bosan)
Tgk desperate housewives sampai episode 17~!
Tgh tunggu Azza and Lynn balik dari buat Warrant of Fitness kereta azza.
Semalam tgk citer Quarantine.
semua org menjerit, sampai nak kene asthma pun ade hahahaha. Menakutkan.tp ending tak best. Bakar panggung wayang dah ni kalau kat India!

Saya rindu apartment 13.
Ape kabarla daun kesum dalam fridge itu!
Adekah sudah buat laksa penang??? slurpp sedappnyaaaaaa =) =)
Adekah korg abeskan sayur yg dibeli byk byk tuuuu..hehehe
Windu Windu.
Mesti korg cakap "yeeehaaaaaa..anna takdeee!"
ehehheheh...

Lynn and Azza tgh buat Blueberry cheesecakee..uuuu bestnyaaaaa~~

6 comments:

zen said...

best nyer berjalan.. best nya tgk movie banyak2.. best nya makan..
anna ko beli baju baru ke? anna ko tak nak pau hasil lanunan anak lanun gergasi tu ke? burn laa sket bawak balik hehehe.. cepat laa balik anna.. aku merinduimu ding dong =)

Anna Mariya said...

aku merinduimuuuu jugaaaa zeennnn!!!!
yg aku pakai tu semua baju akuuuu hahhahahah dari kotakk okayyyy!!!
ding dong!
adekah kau masak2 kat rumah, atau makan megiiiiii!!
cane diet Farah still jalan keeee

zen said...

aku blum masak lagi, tapi maybe esok ialah turn aku hehehe.

farah banyak makan roti sekarang. Ada lauk pon makan ngan roti jer, tak makan nasik. Tapi tadi dia masak mee goreng yg sungguh banyak, sedap dan pedas.

ruzaini said...

miss u too kak anna, aritu sy try masak laksa penang, tp tak jadi sgt..huhu..kak ana balik bt lg skali la ye..hehe..

F said...

kak anna, diet saya masih berjalan! hoh. tapi saya makan nasik la jugak. saya makan waktu pagi before pegi kelas, makan malam makan lauk n roti je. tapi byk! haha, sama je kot. nga nga.

oh ye, memang semalam petang sy masak mee, tapi kak nuha komplen sebab pedas sgt. even kak zen makan sekali je tak bertambah. sedey, sedey T_T

Anna Mariya said...

ye keee jennyyy!! alamak tak merasa la sayaaa..takpeee lagi sekalii yerrr kite buat nnttt!!!

Farah,hahha bagusss diet anda masih berjalan! anda consistenttt!!!!
saya sudah gain semua weight ye hahahahahah!

mee pedas,,adei kalau kite ade kat stu,kompem da abesss!!!!