Saturday, March 14, 2009

Some of Us

"Some of us laugh, some us cry"
"Some of us smoke, some of us lie"
"But it's all just a way that we cope with our lives.."

"I've grown to see.."
"The philosophy of my own mistrust"
"We all have our faults.."
"But mine come in waves"
"That you turn into rust"

14days since i left med school. Still doing nothing. Well, not really nothing. Ive read the second book of Twilight Saga. About to read the third one. Eclipse..
Edward Cullennn hihi..
I went out to get some sushi today, for my breakfast+lunch=brunch. My stomach felt funny since ive been "marathon puasa" for 5days..
Love this tempura~~ and inari.
I have to learn to make inari..i can eat 10 of them! hihi..
the best Inari setakat ni, Sushi Express i think..~~


Yummy O sushiiii! Ni one set, makan kat bilik Zen hehe..

Lagi satu set, saya makan yum yum depan telly. hihi while watching Megastructures haha Hoover Dam..


All these 2sets hmm about NZD 10.50. hmm not bad. kenyang la pulak. yg last last tu simpan untuk Farah and Jenny~~

Nuha mengusik saya with anything that can look like snake..(owh my, i cant even write this word, terbayang2!!)
Tonight,dia asik masuk2 dalam bilik Zen ni, pastu letak tangan dia kat belakang, like she was holding something to takutkan meeeee!!
I have sixth sense..tp takde evidence.
I have a feeling she will put something under my pillows tonightttt..owh noooo!!!!
(mesti Nuha risau, org akan ingat dia jahat)
Okay mari saya clarify, Nuha ini sungguh baik ye, sincere...hehehe tapi Zen baik lagi laaa weeheeeeeeeee hahahahaha, abesla saya akan kene buli ngan Nuha lagi esok nihhh!

After terlena dkt sofa, baca buku New Moon, and happy Edward Cullen jumpa balik Bella..hehe (takle cerita nnt zen marah, dia nak baca sendiri!), its masak masak time!

Ayam percik with sayur goreng tofu~~


Sejak bile lampu dapur jadik kaler kuning nih~~ hihi ni mesti Farah ni..



Nuha telah menjerit tiba2! Annaa...kau telah menggemukkan akuuuuuu!
Baiklah Nuha, lepas ini saya akan memasak segala jenis grill, steam, panggang dan segala2 nya untuk program makanan sihat apartment 13! hows that sound???
Marvelousss...green prescription ye kawan2!! (Green prescription=doctor prescribes exercises+healthy eating for patients' lifestyle changes)

Tgh2 makan, Nuha and Jenny telah memberi petua petua kepada saya..
hmm tajuknya sungguh membuatkan saya freaked out!
Macamana nak menjadi menantu yg bagus hahahaha!

Jenny and Nuha cakap:
1. Rajin masuk dapur and membantu, atau presence dkt dapur, tgk je pun okay daripada dok tgk TV hehehe
2. Kene jgn belagak and cautious..jgn sesuka hati buat ape2.macam rumah sendiri.sbb selalunya kakak2 adik2 ipar and mak ayah mertua akan memerhatikan and comment..hmm susah tu..
3. Selalunya menantu perempuan akan dicompare oleh semua semua la..hmmm..susah nak jadi perfect, tapi..at least try jadi better...
4. Teh pula telah menasihatkan saya untuk share workloads with husband, nnt bergaduh2 sebab sape nak buat tu sape nak buat nih..
5. If its possible, jgnla susahkan mak ayah or mertua jaga our own children..nnt tak bagus untuk child development (bak kata saya dan Nuha dan Jenny)

dan banyak lagii..Nuha siap cakap.."ha Anna. ni kau kene tau nih.." " ha Anna..ni aku nak bgtau ni...".."Ha Anna..kau jangan.." fuh fuh...heavy..very heavy mannn...
hihihi..
Banyak jugak pengalaman Jenny dan Nuha nih ye..amazed saya..

So here i am..listening to Starsailor- Some of us ..again and again..(dah 20kali agaknya)..=)

"The heart that I stole, I'm not giving back.."
"Never giving back.."

Saya tak pulang balik dah Encik Lebah..hihi~~

p.s A very happy Saturday..=)

2 comments:

ruzaini said...

pengalaman saya berdasarkan pemerhatian ye,bukan pengalaman sendiri,sy sendiri pun kena byk belajar..tapi insya allah kak anna will be going the phase earlier than kaknuha dan saya,btol x kaknuha?hehhe

Anna Mariya said...

hhahhahahah cettt!!
tapi saya sungguh tidak matured ye ruzaini!
tgkla, awak lagi tahu darii sayaaaa, Farah pun cakap, dia kene dapat nasihat dari awakkk jeee, pasal awak rational hahahaha!