Monday, October 27, 2008

Everybody wants to be a cat!

My passion towards cat started long ago when i was a kid. My dad brought home a homeless little cat, that we named it, Bageera (black panther in Jungle Book). Since then, its always about cats. My mum does not like cat. Till now. She'll be like "ape la kiyut sangat kucing kucing Anna nii!". But she will always tersenyum whenever i'd do anything to rescue a baby cat from heavy rain or being chased by groups of naughty kiddies.

My dad. He would do anything to make me smile hihihi. He made this rumah miow for me. Pusing satu kampung carik miow miow saya yg hilang..uuu..daddy, youre so sweett =) =)


My dad with baby Harry




A lot that we dont know about cats, actually. I once spent my whole afternoon trying to listen to what cats are talking. Sounds insane, but yes. They talk to each other. They say something like "mamamamau mau mmama mau miow miow" but in different tones..hmmm. I wonder if they mengumpat meee!

This is my baby Charlie. Now he is twice, no, triple this size~~


I think cat is so so so adorable.I cant think of times when i saw a cat, and i didnt smile! Especially the little tiny ones. Super cute! I just want them to stay tiny!

Keje saya hari hari di rumah ialah dukung miow miow ni!

Dulu2 with Azza, selalu baca about cats. Yeah, bile a miow sedeh, tail dia akan jatuh. Dia akan seret ekor dia, instead of angkat it beautifully. Hmm macam pasrah aje. And when a miow is angry, telinga dia akan macam pelik semacam je, kembang and macam terlipat2.siap bunyik grrrrrr....hihi. And when a miow berguling2, usually that is to attract male miows. =P

Dengan tiga miows =P



I like cats yg not too prettyyy sampai kene keep an eye setiap saat,takut org curik!
I like cats yg manja, not too ugly. Biasa biasa saje.
Tulus..saya rindu kamu laaaa..
Tulus yg hitam putih macam panda ni.

Tulus with husband, Piko and children, Tulip and Willy =)

Kemana mana saya pegi, mesti jumpa miow miow. And mestila saya dukung miow miow yg saya jumpa tu, sampai saya balik hahhaa. Lebih interested kepada miow daripada tuan rumah ye. uish uish uish!


With miow jiran Kak Aqish,langsong takde kaitan ni!



Anna with miow Nini. Nama dia Oren, nama manja Yen. Malangnya Yen da takde. huhu kene poison with something, i cant remember. Yen was one of my favourite. White lil kitty.




This is Gempoi. Azza's miow. Dia ni tinggal with us dkt 766 George Street dulu. Sgt macho. Nak dukung pun tidak boley yeee!!


This is my grandma's only cat. Nama dia Pukah. He's still there.Quite an old cat now.




Yg ni Huggies. Kak Asma's little cat. Sangat kiyut miow ni. Sangat manja. I give you 8/10 la, hihi because you're just tooooooo adorableeeee!



Tgkla tu tgkla tu! kiyut la tu kan kan kan =P



Miow ni macam baby. Tp gigit gigit gigit eveything! Kak Asma, saya nak curik boley takkk??




Nanti my house, nak banyak banyak miows. Warna putih, mata biru zen cakap tak bagus, sebab pekak. hmm okayla. Warna grey or putih or yellowish, with big eyes. Sparkling. Auwww..cumilnye. =)


p.s: tanak hadiahkan miow cantik untuk saya ke hehehe.

3 comments:

Mel said...

alalalalala

garangnye muke huggies dalam gambar yang las tu!

actually ana, saye ade jugak terbayang nak bagi sekor meow kecik for ur bday. bagi dlm kotak, dia senyap senyap pastu bile awak bukak awak 'aaaaaaaaahhhhhh'

tapi malangnye takleh simpan those kinda pets in this flat... entahle camner umah depan boleh avoid dia nye landlord.

zen said...

mana gambar gempoi? xde pon gambar gempoi.. aku nak gambar gempoi ada kat sini... heheh

Anna Mariya said...

tu laaaa, saya mahuu miowwwwwww.
tp memandangkan keadaan rumah kite ini, mungkin kalau hilang, tak jumpa carik kat mana miow tu,hihihi kecik sangatt!
tp i would loveeeeeeeeeeeeeeeee oneeeeeeeeeeeeeeeee!!!